fbpx

Vi har gjort en tidning

Läs artikel

Inför sommaren gjorde Måleriföretagen i Sverige och Framtiden koncernen en tidning om Sätt färg på Göteborg. Syftet var att berätta för allmänheten om projektet, locka fler att vara med och skapa engagemang inför Göteborgs 400-årsjubileum. Tidningen trycktes upp i 80 000 exemplar och delades bland annat ut under Volvo Ocean Race och Hammarkullekarnevalen.

Tidningen innehåller intervjuer med samarbetspartners, måleriföretag och praktikanter, artiklar om de olika delprojekten som Hammarkullen, Frihamnen, Vetenskapsfestivalen och världsrekordförsöket.
– Vi ville visa så många olika sidor av projektet som möjligt, på såväl individ som global nivå, säger Erling Zandfeld.
Genomgående teman i tidningen är färg, glädje, gemenskap och deltagande.

Tidningen har dels delats ut på olika event där Sätt färg på Göteborg varit delaktiga, dels skickats till alla samarbetspartners i Sätt färg på Göteborg och medlemmar i Måleriföretagen Sverige. Responsen har varit mycket positiv, det har bland annat kommit in flera förslag från konstnärer och andra personer som vill vara med i projektet. Tidningen kommer fortsätta att delas ut när världens längsta målade konstverk letar sig genom stadsdelarna på väg mot Röda Sten. Vill du också ha en tidning? Maila erling.zandfeld@maleriforetagen.se